בלוג
השתלות שיניים: כל מה שצריך לדעת

המטרה הראשונית של השתלת שיניים היא השלמת שיניים חסרות. מתי מבצעים השתלת שיניים? מהי הרמת סינוס? מה משמעות 'אוסאואינטגרציה'? ועוד בכתבה הבאה השתלים מהווים תחליף מלאכותי לשורשי השיניים והם עשויים ממתכת מסוג טיטניום, בצורת בורג. את השתלים מחדירים אל הלסת כבסיס לשיניים

(להמשך קריאה…)
עקירת שיני בינה: מתי ומדוע?

בקיעתן של שיני הבינה עלולות לגרום לכאבים וסבל רב. מתי כדאי לעקור אותן? איך מתבצע התהליך? וגם אילו סיבוכים עלולים להופיע? אצל אדם בוגר יש סה"כ 32 שיניים: שיניים חותכות, מלתעות, ניבים ושיניים טוחנות. לכל אחד מן הסוגים תפקיד וצורה אחרים. שיני

(להמשך קריאה…)
בלוטות הרוק: אבחון, מחלות ודרכי טיפול.

סביב חלל הפה ישנן 6 בלוטות רוק גדולות ומאות בלוטות רוק קטנות. היכן הן נמצאות? אלו בעיות עלולות להיווצר סביבן? וכיצד אנדוסקופיה קשורה לכך? כל הפרטים שאתם חייבים לדעת. בלוטות הרוק שסביב לפה מייצרות רוק, שתיים מהן נמצאות בצדי הפנים, בסמוך לאפרכסת

חרד ללכת לרופא השיניים ?

התשובה היא ברורה – חרדה מרופא שיניים: תופעה שניתן לטפל בה !!! כמעט כולנו חוששים מטיפול שיניים, במידה זו או אחרת. השאלה היא עד כמה תחושת האי נוחות גבוהה והאם החשש הופך לחרדה, שגורמת לנו להימנע מטיפול שיניים הכרחי? דנטופוביה היא פחד/חרדה

(להמשך קריאה…)
תסמונת סיוגרן , מה זה בעצם ?

תסמונת סיוגרן היא מחלה אוטואימונית הפוגעת בבלוטות הרוק והדמעות. כיצד מאבחנים אותה? מהם סימניה? ואיך מטפלים בה? סיוגרן היא מחלה אוטואימונית רב מערכתית שגורמת לירידה משמעותית בהפרשת הרוק והדמעות וסימנה הבולט הוא יובש ניכר בפה ובעיניים. בקבוצת הסיכון נמצאים גם גברים, אך

ביופסיה בעקבות ציסטות או נגעים בחלל הפה: כל מה שצריך לדעת

ציסטה, הינה סוג של גידול, אשר יכולה להתפתח סביב לשיניים או ללא קשר לשיניים. מאתרים אותה בעזרת צילום/הדמיה. האם וכיצד מסירים את הציסטה או הנגע? ומדוע חשוב לשלוח דגימה ממנה לביופסיה? הציסטות הנפוצות מופיעות סביב שיניים שעברו טיפולי שורש או מסביב לכותרות