חרד ללכת לרופא השיניים ?

שתפו:

התשובה היא ברורה חרדה מרופא שיניים: תופעה שניתן לטפל בה!!!

כמעט כולנו חוששים מטיפול שיניים, במידה זו או אחרת.
השאלה היא עד כמה תחושת האי נוחות גבוהה והאם החשש הופך לחרדה, שגורמת לנו להימנע מטיפול שיניים הכרחי?

דנטופוביה היא פחד/חרדה מטיפולי שיניים.
החרדה עלולה להתפתח בעקבות ניסיון עבר קדום מהילדות או מכל חוויה לא נעימה רפואית אחרת.
התוצאה העגומה מתבטאת בהזנחה דנטלית מתוך הימנעות מטיפולי שיניים.
כמובן שזהו המצב החריף ביותר ולחרדה זו יש דרגות שונות.

אז מה עושים?

ראשית ישנם מקרים בהם גישה טיפולית נוחה, מסבירת פנים ועדינה תהיה מספקת, לעיתים יהיה צורך בביצוע טשטוש קל בעזרת גז צחוק.
טיפול זה מרגיע, משכיח את החוויה וכן מעלים את תחושת הזמן.
תהליך זה נעשה בתיאום והתייעצות מראש ומצריך צום של כשעתיים.

במקרים קיצונים של חרדה או במקרים של טיפולים ארוכים במיוחד, ניתן לבצע את טיפול השיניים בעזרת טשטוש עמוק.
במקרה זה, התהליך מתבצע בליווי מרדים מקצועי לאורך הטיפול.
הטשטוש העמוק אינו זהה להרדמה מלאה, שכן המטופל נותר ער, בעל רפלקסים ונושם עצמונית, עם זאת הוא אינו חש בכל כאב או אי נוחות..

קצת על גז צחוק

גז צחוק הוא גז מטשטש שמשתמשים בו במרפאת השיניים בשילוב עם חמצן באחוז גבוה מאחוז החמצן הנמצא באוויר, כדי להבטיח בטיחות גבוהה.
ניתן להשתמש בו גם עם ילדים קטנים (החל מגיל שנתיים) שחוששים או שאינם משתפים פעולה וכן במקרי חרדה שונים אצל מבוגרים.

כיצד זה נעשה? מניחים מסכה על האף, ודרכה שואפים את הגז.
ההשפעה מורגשת תוך מספר דקות והתחושה שמתקבלת היא של הרפיה ורגיעה ומעט 'ריחוף', עם זאת ההכרה מלאה, הרפלקסים מתפקדים וניתן להשיג שיתוף פעולה עם המטופל.
השפעת הגז תמה עם הסרת המסכה בסיום הטיפול.

קצת על טשטוש עמוק

טשטוש עמוק (סדציה) מהווה אלטרנטיבה להרדמה מלאה, מבלי להזדקק למכונת הנשמה, שכן המטופל נושם בכוחות עצמו.
תהליך זה מצריך ליווי של רופא מרדים מומחה.
לפני כל טיפול בסדציה יתושאל המטופל על ידי המרדים לגבי מצב בריאותו הכללית.
בטשטוש עמוק (סדציה), המטופל נותר ערני אך הוא מטושטש ואינו מודע לזמן שחולף או לכאבים.
הפעולה מבוצעת במרפאת השיניים שמאובזרת כראוי ואינה מצריכה אשפוז לצורך כך בבית חולים.
יש להגיע לטיפול עם מלווה שייקח את המטופל הביתה בסוף הטיפול, שכן לאחר הטיפול, במרבית המקרים, המטופל ערני אך מתבקש לא לנהוג.
מומלץ לנוח לאחר הטיפול ובמקרה הצורך ליטול משככי כאבים.

אצלי במרפאה ניתנים כל הפתרונות האפשריים להתמודדות עם חרדה דנטלית, בכל הרמות וזאת בנוסף לאווירה הנעימה, והיחס האישי.

אשמח לעזור לכם להתמודד עם פחדים אלו, ד"ר אבישי גל

שתפו: